The Tourism Promotion Application of 8 attractions that need to go to in Phetchabun province with the Augmented Reality Technology

Main Article Content

ยุภา คำตะพล

Abstract

            The purpose of this research was 1) to develop the Tourism Promotional Application 8: Tourist Attractions to be visited in Phetchabun province, in the form of Augmented Reality Technology and 2) to study tourist satisfaction on the Tourism Promotional Application 8: Tourist Attractions to be visited in Phetchabun province, in the form of Augmented Reality Technology. The application development tools include Unity and C # programming language. The samples used in the study were 385 Thai tourists who came to visit in Muang District, Phetchabun Province. The research instrument was the Satisfaction Assessment of Tourism Promotional Application 8: Tourist Attractions to be visited in Phetchabun province, in the form of Augmented Reality Technology, divided into content, design and formatting, and benefits of the application continue to be applied. The statistics used in the research were mean and standard deviation. The results showed the high level ( =4.43, S.D.=0.64) of satisfaction on the Tourism Promotional Application 8: Tourist Attractions to be visited in Phetchabun province, in the form of Augmented Reality Technology. When each aspect was considered, the mean of 3.56 – 4.65 and standard deviation of 0.31-0.85 were found.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Articles

References

[1] สำนักงานจังหวัดเพชรบูรณ์. (ม.ป.ป.). แผนพัฒนาจังหวัดเพชรบูรณ์ 4 ปี (พ.ศ. 2561 – 2564). อัดสำเนา, เพชรบูรณ์.
[2] ภาสกร ใหลสกุล. (ม.ป.ป.). Augmented Reality (AR) ความจริงต้อง.https://tednet.wordpress.com/2014/04/20/augmented-reality-ar-ความจริงต้องขยาย/
[3] สยมล วิทยาธนรัตนา. (ม.ป.ป.). ความจริงเสมือน (Virtual Reality): การนำไปใช้และผลกระทบด้านการท่องเที่ยว. สืบค้น 20 ตุลาคม 2561, จาก http://www.etatjournal.com/mobile/index.php/menu-read-tat/menu-2011/menu-2011-apr-jun/100-22554-virtual-reality
[4] เกวลี ผาใต้ พิเชนทร์ จันทร์ปุ่ม และ อภิวัฒน์ วัฒนะสุระ. (2561). สื่อการเรียนรู้ด้วยเทคโนโลยีมิติเสมือนจริง เรื่อง คำศัพท์ภาษาอังกฤษสัตว์โลกน่ารู้. วารสารโครงงานวิทยาการคอมพิวเตอร์และเทคโนโลยีสารสนเทศ. 4(1), หน้า 23-28.
[5] อัฉราวุฒิ ศรีประไหม และพจน์ศิรินทร์ ลิ้มปินันทน์. (2560). เทคโนโลยีเสมือนจริงส่งเสริมการท่องเที่ยววัดมหาธาตุ. The 5th ASEAN Undergraduate Conference in Computing (AUC2). 44-48.
[6] นิติศักดิ์ เจริญรูป. (2560). การประยุกต์ใช้ความเป็นจริงเสริมเพื่อนำเสนอข้อมูลแหล่งท่องเที่ยว: กรณีศึกษาวัดพระแก้ว จังหวัดเชียงราย. วารสารวิทยาการจัดการสมัยใหม่. 10(1), หน้า13-30.
[7] ธนิต เหลืองดี และสุกุมา อ่วมเจริญ. (2560). ระบบนำชมแบบความจริงเสริมเพื่อการเรียนรู้และท่องเที่ยวพระราชนิเวศน์มฤคทายวันอำเภอชะอำ จังหวัดเพชรบุรี. ในการประชุมวิชาการระดับชาติราชภัฎเพชรบุรีวิจัยศิลปวัฒนธรรม, วันอาทิตย์ที่ 3 ธันวาคม 2560 ณ มหาวิทยาลัยราชภัฎเพชรบุรี.
[8] บัญญพนต์ พูลสวัสดิ์ พร ดอกประโคน และขวัญฤทัย กุลกิจเจริญ. (2559). การพัฒนาแอปพลิเคชันความจริงเสริมบนมือถือสำหรับแหล่งท่องเที่ยวประวัติศาสตร์. ใน The Twelfth National Conference on Computing and Information Technology. หน้า 672-677.
[9] กัลยา วานิชย์บัญชา. (2546). การวิเคราะห์สถิติ: สถิติสำหรับการบริหารและวิจัย. พิมพ์ครั้งที่ 7, บริษัทธรรมสาร.
[10] พิชญ์สินี พุทธิทวีศรี วรรณพรรธน์ ริมผดี และดลใจ ฆารเรือง. (2560). นวัตกรรมสร้างสรรค์ด้วยเทคโนโลยีเสมือนจริง 3 มิติเพื่อส่งเสริมการท่องเที่ยวเกาะรัตนโกสินทร์อย่างยั่งยืน. รายงานการวิจัย. มหาวิทยาลัยสวนดุสิต.