Applying Augmented Reality Techniques to Use to Learn Organ System

Main Article Content

Saranyoo Butkhot
Weerapon Dokbua

Abstract

The purposes of the research were to


1) applying augmented reality techniques to use to learn organ system


2) evaluate the quality of the application and


3) study the learning outcomes with the application. Researchers focus on developing applications that help to learn systemic organs for Grade 6 students based on actual content. It is reduced to the virtual technology. By working, it uses virtual techniques to learn organ system in the human body in 3D makes teaching interesting.


The research found that Based on user requirements analysis. 1) The appropriateness of the presentation media stimulates learning rather than reading. 2) There is a picture of interesting 3D model suitable for the content easy to understand 3) There are simple steps, easy to understand, can be used on their own. The results of the application development by user performance testing at the high level ( = 4.35, S.D. = 0.46) The overall quality of the application and content was high ( = 4.29, S.D. = 0.50).

Article Details

How to Cite
Butkhot, S., & Dokbua, W. (2018). Applying Augmented Reality Techniques to Use to Learn Organ System. Journal of Science and Technology, Rajabhat Maha Sarakham University, 1(2), 1–5. Retrieved from https://ph02.tci-thaijo.org/index.php/jstrmu/article/view/245785
Section
Research Articles

References

ณัฏฐา ผิวมา. (2560). “การพัฒนาแอปพลิเคชันด้วยเทคโนโลยี ความเป็นจริงเสริมเพื่อส่งเสริมการเรียนรู้ ศิลปวัฒนธรรมภูมิปัญญาเรื่องการทำบาตรของ ชุมชนบ้านบาตร”,วารสารปาริชาต มหาวิทยาลัยทักษิณ
ณัฐมา ไชยวรโยธิน. (2556). “การพัฒนาสื่อความจริงเสมือน”edtech.tsu.ac.th/etmc/ejournalVol2/87-95.pdf
กลุ่มสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์ .(2560). “วิทยาศาสตร์ประถมศึกษาปีที่ 6”, สถาบันพัฒนาคุณภาพวิชาการ (พว.)
ศุษมา แสนปากดี. (2557). “การประยุกต์ใช้เทคโนโลยีเสมือนจริงในบอร์ดประชาสัมพันธ์ประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน”, ใน การประชุมวิชาการ
มหาสารคามวิจัย ครั้งที่ 10. วันที่ 11-12 กันยายน 2557 ณ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม. มหาสารคาม : มหาวิทยาลัยมหาสารคาม.
มิติเสมือน.(2557). Augmented Reality ค้นเมื่อ 17 ตุลาคม 2559, จาก https://sukunya055.wordpress.com
Lectureo.(2557). Making Augmented Reality with Vuforia and Unity ค้นเมื่อ 19 ตุลาคม 2559, https://lectureo.wordpress.com/2015/04/12/making-augmented-reality-with-vuforia
Thai Unity3D.(2558). องค์ประกอบของ Unity ค้นเมื่อ 18 ตุลาคม 2559, จาก https://www.unity3d.in.th